Budownictwo i architektura : Otwarta apelacja do Chin

Yaohua Wang podzielił się z nami swoim projektem An Open Appeal for China, zaprojektowanym wspólnie z Scott Chung, Jiaohao Lu, Xiaoxuan Lu i Lennard Ong.
Niedawno otrzymali II nagrodę na Międzynarodowym Konkursie Architektury AIM.
Więcej zdjęć i opis architekta po przerwie.
Problem architektury w roli produkcji artystycznej polega na tym, że jej nie ma.
Współczesne praktyki artystyczne zastraszyły architektoniczną ambicję do grzecznościowej neutralności: biała skrzynka lub model kunsthal sugeruje, że architektura jest pustym przestrzennym płótnem dla sztuki niezależnej od niej.
Lubimy prowokacje architektoniczne, jak na przykład Tate Modern.
S Turbine Hall, która pokazuje, jak architektura może stać się przestrzennym katalizatorem nowej artystycznej produkcji.
Olafur Eliasson.
The Weather Project (2003).
nigdy nie wyobrażano by tego bez niego.
Jest to współzależny związek między architekturą jako praktyką przestrzenną a sztuką jako katalizatorem kultury, który staramy się rozszerzyć.
Ale czujemy, że nowoczesna sztuka wyczerpała się.
Chińska kultura artystyczna jest ważną równowagą ambicji szybko rozwijającej się klasy średniej.
Zlokalizowany w centralnym okręgu biznesowym Pekinu, stanowiącym punkt zerowy chińskiego wzrostu gospodarczego, projekt ten ma kluczowe znaczenie dla przyszłości kultury w Chinach i powinien być traktowany z odważną ambicją.
Istnieje ludowa opowieść o nazwie Pijak z Hameln.
Wiąże się to z wędrownym dudziarzem, ubranym w bzdury, grającymi piękną muzykę.
Muzyka była tak czarująca, że ludzie podążali za nim, dokądkolwiek się udał.
W tym projekcie zastanawialiśmy się, czy architektura może być pijackim dudziarzem.
Mamy nadzieję, że uda nam się uwieść architektoniczną muzykę.
Kontrastu ., wyobrażonego we wszystkich skalach tej propozycji.
Podnosząc budynki, chcemy stworzyć wolną i otwartą przestrzeń, która jest wizualnie otwarta i dostępna ze wszystkich krawędzi, czego brakuje w bezpośrednim sąsiedztwie jej gęstej miejskiej strony.
Kontrastujemy także topologiczne doświadczenia przestrzenne z głównie kartezjańską geometrią istniejącego miejsca i budynków, mając nadzieję, że mogą one zachęcić do różnorodnych wzorców zachowań i zastosowań, umożliwiając bardziej organiczną kulturę artystyczną i niespodziewane spotkania.
Ten projekt jest naiwny w tym sensie, że jeszcze nie ma precedensu.
Ale w obliczu szybkiej modernizacji, w której efektywność wyprzedza wyobraźnię, wierzymy, że to dobrze.
Jesteśmy naiwni, ponieważ wierzymy w architekturę jako czynnik kreujący możliwości wykraczające poza sprawność.
Nie wiemy jeszcze, jakie są te możliwości i możemy tylko spekulować, ale jest to również dobre.
Podobnie jak Pied Piper z Hameln, być może czas na architekturę, by przestać śledzić i przejąć przewodnictwo.
Mamy nadzieję, że uwierzysz i odważysz się z nami wyobrazić.
[hasła pokrewne: srebro lokacyjne, meble ogrodowe drewniane, styropian spadkowy ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: meble ogrodowe drewniane srebro lokacyjne styropian spadkowy