murator prenumerata

Współczynnik liczbowy

Współczynnik liczbowy w warunku przyjęto na podstawie doświadczeń autorów. W jako funkcji czasu t w kilku obiektach badanych przez autorów. Zwraca się uwagę na charakterystyczny przebieg krzywych odkształceń w zależności od wielkości próbnego obciążenia. Powtórne ewentualne obciążenie przęsła lub przejazdy po nim pojazdów użytych do obciążenia innych przęseł nie powinny nastąpić w czasie krótszym niż 1 h po usunięciu próbnego obciążenia, oraz nie wcześniej aż ujemne przyrosty odkształceń badanej konstrukcji nie spełnią warunku. Obciążanie dynamiczne mostów drogowych i kolejowych Próbne ob...

PRZYCZYNY AWARII MOSTÓW

Opisano przyczyny awarii i katastrof mostów na przykładach historycznych i współczesnych. Do najczęstszych przyczyn można zaliczyć utratę stateczności, oddziaływania dynamiczne, niewłaściwe posadowienie i naprężenia własne. Wiele katastrof i awarii ma swe źródło jeszcze na etapie projektowania mostów, wiele podczas budowy, znaczna zaś liczba podczas eksploatacji. Na podstawie analizy przyczyn można mówić o wyjątkowych przyczynach niektórych katastrof i ich losowym charakterze podczas, gdy wiele wynikało z prostych błędów konstrukcyjnych i obliczeniowych, rzadko zaś przyczyn były przeciążenia podczas e...

Pompowanie wody odbywa sie bez przerwy przy istnieniu wiatru

Pompowanie wody odbywa się beż przerwy przy istnieniu wiatru. Woda zbiera się w izolowanym cieplnie zbiorniku wieży ciśnień, skąd rurami położonymi poniżej głębokości zamarzania ziemi doprowadzana jest do miejsca użytkowania. Przy działaniu wystarczająco silnego wiatru, gdy w zbiorniku posiadamy dostateczny. zapas wody, włączamy za pośrednictwem pośredniej przekładni rozmaite kołchozowe maszyny rolnicze. W okresie bezwietrznym przekładnia może być napędzana przy pomocy konnego kieratu . Bardzo dobry wynik daje stosowanie do napędu zespołowego maszyn silnika szybkobieżnego D-12. Silnik ten możn...

murator prenumerata

Przygotowanie do pracy i rozruch lokomobili. W czasie przygotowania lokomobili do pracy przeprowadza się dokładny przegląd wszystkich jej części. Napełnia się kocioł wodą, sprawdza się właściwe położenie wszystkich kranów i przygotowuje potrzebny zapas wody do zasilania kotła. Rozpalanie kotła i wytwarzanie pary należy prowadzić początkowo bardzo powoli, aby kocioł nagrzał się stopniowo. Przy podwyższeniu się ciśnienia powyżej dopuszczalnego strzałka manometru przejdzie za czerwoną kreskę, po czym zawór bezpieczeństwa zacznie przepuszczać parę. Aby zapobiec rozerwaniu kotła, należy zwrac...

Najnowsze zdjęcia w galerii murator prenumerata :



PROBABILISTYCZNE MODELE OBCIĄŻENIA MOSTÓW

Dwa modele teoretyczne, ciągły i dyskretny, są sformułowane dla ujęcia czasoprzestrzennych efektów obciążenia mostów. Scharakteryzowano siły wewnętrzne konstrukcji mostowej polem stochastycznym dwóch argumentów czasu i współrzędnej przekroju poprzecznego mostu. Dzięki czterem prostym hipotezom redukuje. się pole stochastyczne do stacjonarnego procesu losowego. Rozważa się dwuwymiarowy ciąg losowych obciążeń (model dyskretny) i wyznacza prawdopodobieństwo przewyższenia nośności przez maksymalne wartości obciążeń. Stochastyczna analiza obciążeń konstrukcji wymaga danych statystycznych, któ...

Ustawianie sie w stosunku do wiatru jest automatyczne

Zatrzymanie i rozruch silnika powietrznego TW -5 steruje się ręczną dźwignią działającą na hamulec wałka wiatraka. Wieża ma wysokość 15 m. Wolnobieżny silnik powietrzny TW-8 jest silnikiem uniwersalnego typu przystosowanym do mechanizacji różnych prac rolniczych. Silnik ma umieszczoną w podstawie wieży przekładnię napędową , za pomocą której można uzyskać zarówno obroty jak i posuwisto- zwrotny ruch potrzebny do napędu różnych stacjonarnych maszyn rolniczych. Ustawianie się w stosunku do wiatru jest automatyczne i dokonuje się sterem działającym na zasadzie wiatrowskazu podobnie jak w silnik-i TW -5: ...

OBLICZANIE AGREGATÓW KONNYCH I CIAGNIKOWYCH

OBLICZANIE AGREGATÓW KOŃNYCH I CIĄGNIKOWYCH Prawidłowo zestawiony agregat winien odpowiadać agrotechnicznym wymaganiom. Powinien on zapewniać najlepszą jakość pracy, a jednocześnie w pełni wykorzystać możliwości pociągowe ciągnika lub zwierząt pociągowych. Przy zestawieniu agregatu należy siłę pociągową ciągnika lub koni podzielić przez opór jednostkowy poszczególnych maszyn i narzędzi, by w ten sposób określić szerokość roboczą agregatu, a zatem i ilość narzędzi, czyli elementów składowych (pługów, pól bron itd. ), które w danym przypadku mogą być doczepione do agregatu. Na przykład: prz...