POLOWA OBSLUGA AGREGATOW ROLNICZYCH

POLOWA OBSŁUGA AGREGATOW ROLNICZYCH Dla wydajnej pracy agregatów duże znaczenie ma dobra, dokładna i staranna obsługa – dowożenie wody, paliwa, smarów do ciągników i ma- szyn rolniczych, dowóz nasion do siewników, zwózka zboża od kombajnów. dostarczanie pożywienia i wody dla brygad pracujących w polu itd. Dowóz paliwa i smarów do pracy ciągników powinien być zorganizowany zawczasu i niezawodnie. Dla dowożenia paliwa powinni być wyznaczeni specjalni woźnice, którym przydziela się wozy i naczynia. Woźnica jest całkowicie odpowiedzialny za całość przewożonych przez niego materiałów pędnych: Beczki, w których przewozi się paliwo powinny być w należytym stanie – nie mogą przeciekać i muszą być zakorkowane żelaznymi korkami z uszczelkami. Powszechnie zostało stwierdzone, że przy korkowaniu be- czek drewnianymi korkami, ubytek paliwa dochodzi do 1,5%, podczas gdy przy użyciu żelaznych korków ubytek nie przekracza O,lro. Uszczelnienia ze szmat do drewnianych korków nie zmniejszają strat, lecz odwrotnie zwiększają je, gdyż przez szmaty, jak i przez knoty- paliwo przesiąka z beczki na zewnątrz, gdzie szybko wyparowuje. Zasilenie paliwem powinno odbywać się bezpośrednio w bruździe, w miejscu pracy, dokąd należy paliwo dowieźć, gdyż w przeciwnym wypadku ciągnik traciłby zbyt wiele czasu i paliwa na dojazdy do punktów zasilania. Zasilanie paliwem powinno być wykonywane za pomocą pompy. Najlepiej do tego celu służy specjalny wózek zasilający. Jest to zwykły wóz, na którym umieszcza się: skrzynkę do przechowania narzędzi, beczki do paliwa i skrzynkę , w której znajduje się bańka z benzyną, wiadro z olejem i naczynie do zużytego oleju. Chcąc zmechanizować napełnianie zbiorników paliwem wmontowuje się na wózku pompę z wężem i ustnikiem. Jeżeli w kołchozie pracuje brygada posiadająca tylko naftowe ciągniki, to wózek może być jednokonny z jedną beczką paliwa. Jeżeli w kołchozie są ciągniki pracujące na różnych rodzajach paliwa (nafta, ligroina, dieslowskie paliwo), to wózek powinien być parokonny z dwiema lub trzema beczkami różnego rodzaju paliwa. Nie należy zapominać, że z powodu braku zasilającego wózka z pompą, gdy zasilanie ciągników odbywa się za pomocą wiader z lejkami, straty paliwa dochodzą do 2,0-2,5%, a ponadto na skutek nieuwagi paliwo zanieczyszcza się, co powoduje zbędne przestoje ciągników w celu przeczyszczania filtrów. Zasilanie ciągników dieslowskich 8-65, 8-80 i KD-35 wymaga specjalnej skrupulatności pod względem zachowania czystości i jednorodności paliwa, gdyż aparatura zasilania dieslowskich ciągników ma bardzo dokładnie zbudowane części i nawet najmniejsze zanieczyszczenie powoduje ich zatkanie i przerywa prawidłowość dopływu paliwa. [patrz też: protokół odbioru przyłącza energetycznego, płyta osb na zewnątrz, murator prenumerata ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: murator prenumerata protokół odbioru przyłącza energetycznego płyta osb na zewnątrz