Posts Tagged ‘bilard warszawa’

Kosiarka jest zawieszona na ciagniku U-2

Thursday, January 24th, 2019

Przy zestawieniu agregatu do orki z jednym członem bron zygzakowych cięgło idące od wspornika umieszczonego na ramie pługa powinno łączyć się z rozwidlonym łącznikiem brony w odległości 45-55 cm. Obydwa ramiona tego łącznika powinny być jednakowo długie i mieć pierścienie do połączenia z hakami brony. W takim wypadku brona będzie posuwać się ściśle równolegle do linii ciągu i każdy z zębów będzie żłobił swój własny ślad. Przy doczepianiu do ciągnika maszyn, których podstawowym oporem jest opór toczenia (siewniki, kombajny i in. ), linia ciągu powinna być równoległa do poziomu. …read more

ORGANIZACJA ROBÓT I OBSLUGA POLOWA AGREGATÓW

Wednesday, January 23rd, 2019

ORGANIZACJA ROBÓT I OBSŁUGA POLOWA AGREGATÓW ROLNICZYCH PRZYGOTOWANIE POLA DO PRACY AGREGATÓW Prawidłowe przygotowanie pola ma duże znaczenie dla należytego wykorzystania maszyn przy uprawie roli. Najlepiej jest wydzielać zagony prostokątne. Im dłuższe są zagony, tym mniej czasu traci się na nawracanie. Nie należy jednak wyznaczać nadmiernie długich zagonów (więcej niż 2,5 – 3 km), gdyż w takim wypadku obsługa agregatów ciągnikowych jest utrudniona. Przy konnej orce nadmiernie długie zagony, ponad 1500 m, są niewłaściwe, gdyż zbyt nużą konie. …read more

SPOSOBY RUCHU AGREGATÓW I WYMIARY ZAGONÓW

Wednesday, January 23rd, 2019

SPOSOBY RUCHU AGREGATÓW I WYMIARY ZAGONÓW Wszystkie sposoby ruchu agregatów można podzielić na 2 grupy: 1. Sposób figurowy – kiedy ruch agregatu odbywa się dokoła i praca postępuje zarówno wzdłuż jak i w poprzek pola. 2. Sposób zagonowy – kiedy praca postępuje tylko wzdłuż zagonów, a nawroty i ruch w poprzek zagonu są jałowe. Przy orce i zasiewie figurowe sposoby ruchu (na około) są zabronione, gdyż daje to gorszą jakość pracy, stwarza na zakrętach opusty, a przy zasiewie powoduje nierównomierny wysiew (prawe i lewe koła siewnika mają na zakrętach różne szybkości). …read more

Najdogodniejsza szerokosc zagonu

Wednesday, January 23rd, 2019

Przy bezpętlowym kombinowanym sposobie orze się najpierw zagon w rozorywkę tak długo jak długo jest możliwy bezpętlowy nawrót, a następnie odwróciwszy się w przeciwną stronę, zaoruje się pas środkowy zagonu równocześnie z działką zagonu sąsiedniego. Dlatego też przy ustalaniu (tyczeniu) w polu zagonów należy wyznaczać pierwszy zagon węższy, np. 3/4 szerokości pozostałych, normalnych zagonów. Najdogodniejsza szerokość zagonu dla orki wynika ze sposobu ruchu agregatu i długości pola. Dla ułatwienia obróbki uwroci często pozostawia się je ze wszystkich czterech stron pola dla późniejszej obróbki sposobem na okółkę. …read more

Kultywatorowanie

Wednesday, January 23rd, 2019

Dla umożliwienia zawracania w narożnikach tyczki znakujące ustawia się w pewnym odstępie od narożnika. Przy ukośnym sposobie bronowania zęby bron posuwają się w kierunku ukośnym do bronowania Ukośny sposób kierunku orki, skutkiem czego osiąga się lepsze doprawienie i rozkruszenie gleby. Pomimo zaczepiania bron do pracy w jeden ślad otrzymuje się bronowanie w dwa ślady, gdyż drugi ślad bronowania układa się w poprzek pierwszego. Po zakończeniu bronowania pola należy zrobić jeszcze jedno okrężne przejście, aby pokryć drugim śladem miejsca nawrotów. Jeżeli bronowanie ma być wykonane tylko jednym śladem, to ukośny sposób bronowania nie jest odpowiedni. …read more

OBLICZANIE I PODZIAL ROBOCIZNY

Tuesday, January 22nd, 2019

OBLICZANIE I PODZIAŁ ROBOCIZNY Chcąc uzyskać wykonanie robót gospodarskich we właściwym czasie należy przede wszystkim obliczyć potrzebną robociznę i zorganizować właściwe rozmieszczenie maszyn i ludzi. Do każdego agregatu trzeba przydzielić określoną liczbę robotników unikając nadmiaru zarówno robotników jak i maszyn oraz ich obsługi. Ze składu brygad polowych wybiera się kołchoźników, którym przydziela się zwierzęta robocze i sprzęt rolniczy. Najbardziej uzdolnionych kołchoźników przydziela się do dyspozycji stacji maszynowo-traktorowych, stosownie do umów z nimi zawieranych jako przyczep owych, gdyż od ich pracy w wysokim stopniu zależy jakość wykonanych robót. Właściwemu doborowi przyczepowych należy poświęcić szczególną uwagę. …read more

BIOLOGICZNE OCZYSZCZANIE W SRODOWISKU SZTUCZNYM

Friday, January 18th, 2019

BIOLOGICZNE OCZYSZCZANIE W ŚRODOWISKU SZTUCZNYM 5. 5. 1. Sposoby biologicznego oczyszczania ścieków Ścieki po wstępnym oczyszczeniu zawierają jeszcze zanieczyszczenia koloidalne i rozpuszczone . Ścieki takie łatwo gniją, cuchną, a odprowadzone do wód powierzchniowych, w przypadku niedostatecznego rozcieńczenia, zanieczyszczają te wody i wskutek procesów redukcyjnych działają szkodliwie na odbiornik, m. …read more

Ustep skrzynkowy wyposazony jest w drewniana szczelna skrzynie na plozach

Friday, January 18th, 2019

Ustęp skrzynkowy wyposażony jest w drewnianą szczelną skrzynię na płozach, służącą jako zbiornik na wydaliny. Wymiary budki: wys. 2,20 m. , szer. 0,85 mo, głęb. …read more

Scieki zawieraja zawsze znaczna ilosc amoniaku

Thursday, January 17th, 2019

Ścieki zawierają zawsze znaczną ilość amoniaku i przy chlorowaniu tworzą się chloraminy, których działanie bakteriobójcze jest zwolnione. Potrzebny jest dłuższy czas kontaktu, co najmniej 2-godzinny. Wynika stąd potrzeba budowy dużych komór kontaktowych. Niekiedy ścieki chloruje się przed osadnikami, co wskutek częściowej koagulacji daje lepszy efekt sedymentacji. Zazwyczaj jednak wykorzystuje się osadnik wtórny, względnie doprowadza się wodę chlorową do odpływu z osadnika wtórnego. …read more

Architektura 21szego wieku : Over the Counter / Tamás Szentirmai, János Vági

Wednesday, January 16th, 2019

Tamás Szentirmai Węgierscy architekci Tamás Szentirmai i János Vági zaprojektowali wystawę w Budapeszcie pod tytułem.
Over the Counter ., w której najczęściej używali wynajmowanych drewnianych palet.
Po przerwie możesz zobaczyć więcej zdjęć i opis architekta.
Punktem wyjścia, z którego pochodzi projekt, była refleksja nad tematem wystawy.
Poza nisko budżetowym projektem tematycznym, było to wyraziste, przejrzyste rozwiązanie, które korelowało ze znaczeniem dzieł sztuki. …read more