Posts Tagged ‘googie’

UWAGI W SPRAWIE STOSOWANIA WSPÓŁCZYNNIKÓW DYNAMICZNYCH W PROJEKTOWANIU MOSTÓW ZAKRZYWIONYCH W PLANIE

Tuesday, September 25th, 2018

Omówiono zagadnienie stosowania współczynników dynamicznych w projektowaniu mostów drogowych zakrzywionych w planie. Na przykładzie opracowań badaczy amerykańskich wykazano, że wartości -tych współczynników są różne w odniesieniu do zginania i w odniesieniu do skręcania i zwichrzenia przekrojów poprzecznych. Podkreślono potrzebę zwrócenia większej uwagi na zagadnienie dynamiki mostów zakrzywionych w planie. Przedmiot, cel i zakres rozważań Mosty zakrzywione w planie były dotychczas w Polsce budowane dość sporadycznie. Jednakże w związku z programem budowy autostrad, rozbudową układów komunikacyjnych miast, dążeniem do wykonywania bezkolizyjnych, wielopoziomowych węzłów drogowych i ulicznych -liczba tego rodzaju mostów będzie gwałtownie wzrastać. …read more

STATECZNOŚĆ GIĘTNO-SKRĘTNA PRĘTÓW JAKO KRYTERIUM WYTRZYMAŁOŚCI NIEKTÓRYCH KRATOWNIC MOSTOWYCH

Tuesday, September 25th, 2018

W pracy przedstawiono rozważania teoretyczne, na temat zależności wytrzymałości ściskanych prętów kratownic mostowych od kształtu ich przekroju. Zwrócono uwagę na celowość stosowania przewiązek i skratowań, łączących swobodne krawędzie monosymetrycznych prętów cienkościennych o przekroju otwartym. Dla niektórych typów przekrojów podano konkretne zalecenia praktyczne. Wstęp Przekroje ściskanych prętów pasów górnych kratownic mostowych wykonywane są jako jednościenne lub dwuścienne. Przekroje z jedną ścianką stosowane są rzadko. …read more

Wprowadzenie analizy dynamicznej konstrukcji mostowych

Monday, September 24th, 2018

Wprowadzenie analizy dynamicznej konstrukcji mostowych do praktyki jest coraz bardziej realne wobec rozwoju elektronicznej techniki obliczeniowej. Ze względu na złożoność tej analizy celowe jest jednak dążenie do takiego jej wykonania, aby mogła być ona bezpośrednio przydatna do obliczeń projektowych. Nie jest to łatwe. Jak bowiem wiadomo na dynamiczną deformację konstrukcji mostowych ma wpływ wiele parametrów, które dotyczą samej konstrukcji, jak również charakterystyki obciążających ją pojazdów i ich ruchu po moście. W celu uproszczenia analizy uwzględniane są w niej tylko niektóre parametry, uznane w danym przypadku za najbardziej istotne. …read more

Polozenia konca lopatki w czasie pracy

Saturday, September 22nd, 2018

Ciężarek odśrodkowy ściągany jest w przeciwnym kierunku sprężyną , która połączona jest z nim dźwignią i cięgłem przechodzącym wewnątrz, wzdłuż głównego dźwigara łopatki . Regulacja taka zapewnia zachowanie stałej ilości obrotów wiatraka, z odchyleniami nie większymi od 2% niezależnie od zwiększenia szybkości wiatru. Pozwala to na wykorzystywanie silnika do napędu maszyn wymagających stosunkowo dużej równomierności biegu. Położenia końca łopatki w czasie pracy. W położeniu – wiatrak jest zatrzymany; w położeniu – wiatrak zaczyna pracować; w położeniu – wiatrak pracuje regulując swoje obroty. …read more