Posts Tagged ‘kineta studni’

Celowość próbnych obciążeń

Thursday, September 27th, 2018

Próbne i kontrolne obciążenia mostów prowadzi się z reguły w tzw. sprężystym zakresie pracy konstrukcji, mimo znanych istniejących nie- odwracalnych efektów takich obciążeń. Obciążenia te mogą być więc miarą oceny bezpieczeństwa budowli mostowych w takim stopniu, w jakim stany sprężyste pracy konstrukcji inżynierskich pozwalają na prognozowanie ich stanów granicznych w miarę narastania obciążenia. Można tu tylko zauważyć, że konstrukcje mostowe, ze względu na czystość schematu statycznego i ukształtowania ustroju nośnego są z wszystkich budowli inżynierskich najbardziej przydatne do oceny stanów granicznych na podstawie znajomości pracy w stanie sprężystym. Jest przy tym zrozumiałe, że stosunkowo łatwo jest ocenić zapas nośności w poszczególnych elementach ustroju, natomiast trudniej określić ten zapas dla całego ustroju pod szczególnymi obciążeniami (np. …read more

Mosty drogowe

Thursday, September 27th, 2018

Należy stwierdzić że: 1. Ze względu na sposób ukształtowania (z reguły jedno przęsło pod jeden tor) oraz specyficzne warunki ruchu i obciążeń kolejowych przyjęto, że wszystkie mosty kolejowe powinny być poddawane próbnym obciążeniom. Przyjęcie badań bez pomiarów wytrzymałościowych dla mostów małych rozpiętości uzasadniono w pracy głównie znikomymi wielkościami pomiarowymi pod próbnymi obciążeniami, dużym kosztem badań w stosunku do kosztu obiektu i ogólnie mniejszym znaczeniem tych obiektów w linii kolejowej. Ograniczenie takie uważa się za celowe, chociaż konkretne wartości l mogą być dyskusyjne. Przykładowo proponuje się, aby dla kolejowych mostów betonowych lo = 10 m. …read more

Badania teoretyczne i doświadczalne

Wednesday, September 26th, 2018

…read more

Obciążenia dynamiczne

Wednesday, September 26th, 2018

Obciążenia dynamiczne przewiduje się głównie dla mostów kolejowych, gdyż dla mostów drogowych będą one wymagane w specjalnych przypadkach. Przewiduje się przy tym, że do obciążeń dynamicznych powinno się używać w zasadzie tych samych pojazdów co przy obciążeniu statycznym. Proponuje się, aby dla mostów kolejowych tworzyć dla obciążenia dynamicznego z pomiarami wytrzymałościowymi trzy pociągi w składzie: ciągnik dwa ciągniki ciągnik i pięć ciężkich jednakowych wagonów. Realizacja próbnego obciążenia Obciążenia mostów kolejowych bez pomiarów wytrzymałościowych Proponuje się następującą realizację tego obciążenia: 1. Przeprowadzenie przez most pojedynczego pojazdu z małą prędkością v=5 km /h. …read more